Klantverhaal
De win-win samenwerking tussen Sage Appliances en Dynafix
De beste combinatie van service en logistiek
In de dynamische wereld van huishoudelijke apparaten is het uniek om een samenwerking tussen reparatie en logistiek te vinden die zo goed werkt. Een mooi voorbeeld hiervan is de relatie tussen Sage Appliances en Dynafix. We spraken met Thomas Moecker, Directeur Field Service EMEA / Managing Director Sage Appliances GmbH, om meer te weten te komen over de kracht van deze combinatie. Hoe deze partnership niet alleen een positieve impact heeft op beide partijen maar vooral op de kwaliteit van de dienstverlening.
De efficiency van één aanspraakpunt
Sage is onderdeel van het Australische merk Breville, bekend om zijn hoogwaardige huishoudelijke apparaten. Moecker: “Als merk staat Sage vooral bekend om espressomachines en unieke innovatieve producten. We hebben een lange geschiedenis en hebben onlangs ons 90-jarig jubileum gevierd.”
Sage betrad de Europese markt in 2013 via het Verenigd Koninkrijk. Van daaruit werd Sage in 2018 gelanceerd in Duitsland en Oostenrijk, gevolgd door de Benelux-markt in 2019. “Dat was het moment waarop we de samenwerking met Dynafix begonnen om service voor ons te bieden.”
De samenwerking met Dynafix noemt Sage essentieel bij het verbeteren van de klantenservice-ervaring die zij als bedrijf nastreven. Moecker: “Het grote voordeel is dat zowel wij als onze klanten één aanspreekpunt hebben voor zowel reparatie als logistiek. Het is voor ons efficiënt om één aanspreekpunt voor de klant te zijn en zelf ook direct verbinding te hebben met onze partner, in plaats van met een apart servicecentrum en via een andere logistieke partner.”
Gezamenlijke toewijding aan klantenservice
Het hart van de samenwerking tussen Sage en Dynafix wordt gevormd door de ambitie om elke klant als een VIP te behandelen. De positieve feedback van klanten spreekt hierbij boekdelen over het succes van deze aanpak. De snelle doorlooptijd, het gemak en de transparantie van het hele proces hebben al veel positieve reacties van gebruikers opgeleverd.
“Klanten kunnen hun eigen ophaaldatum kiezen. De machine wordt opgehaald voor service, de service vindt de volgende dag plaats en vervolgens wordt de klant een afspraak aangeboden voor de retournering. Soms zelfs al de volgende dag. En dit is de VIP-service die we al onze klanten willen bieden. Ik kan me niet voorstellen hoe we dit sneller en beter voor elke klant zouden kunnen doen zonder Dynafix.”
Flight case voor duurzaamheid en veilig transport
Samen met Dynafix is gewerkt aan het ontwikkelen van de Flight Case (koffer om de machines in te vervoeren) met de focus op duurzaamheid en kwaliteit. Moecker: “Bij het ontwerpen van de koffer hadden we als prioriteit om een formaat en materiaal te kiezen dat in staat is om een machine te dragen – tot 20-25 kg, wat een uitdaging is voor transport en handling.”
Sage en Dynfix daagden ontwikkelaar Engels Logistiek hierbij uit om deze koffer te ontwikkelen. Het eindresultaat, de flight case zoals die nu wordt gebruikt, is een koffer geworden die geschikt is voor alle formaten machines en tevens symbool staat voor de toewijding aan duurzaamheid van beide bedrijven.
Moecker benadrukt: “Wij willen onze klanten het vertrouwen te geven dat we goed voor de machine zorgen. We willen hiermee laten zien dat we toegewijd zijn aan het voorkomen van schade aan de producten van onze klanten in onze service- en logistieke activiteiten.”
De flight cases zorgen ervoor dat de dure koffiemachines veilig worden vervoerd. “Hierdoor kunnen we de zorgen van onze klanten over de veiligheid van hun machines tijdens transport volledig wegnemen”, vervolgt Moecker.
“Wat Dynafix onderscheidt, is zijn capaciteit, uniekheid en betrouwbaarheid – eigenschappen die perfect matchen bij de toewijding van Sage aan eersteklas service voor onze klanten.”
Beste ophaal- en retourservice
Moecker ziet een toekomst waarin de vraag naar reparatie wordt verminderd, onder meer door klanten beter te informeren en het bieden van support op afstand. Sage wil draadloze connectiviteit benutten om nog betere serviceopties te bieden, en zo voorop te blijven lopen in innovatie binnen de branche. “Met de opkomst van het Internet kunnen we in de toekomst draadloze connectiviteit benutten voor betere service. Maar op dit moment hebben we al de beste ophaal- en retourservice op de markt, samen met Dynafix.”
Win-Win samenwerking
Tot slot benadrukt Moecker het belang van één partner die zowel reparatieservice als logistiek beheert, waardoor communicatie wordt geoptimaliseerd en efficiëntie gegarandeerd. “Wat Dynafix onderscheidt, is zijn capaciteit, uniekheid en betrouwbaarheid – eigenschappen die perfect matchen bij de toewijding van Sage aan eersteklas service voor onze klanten.”
De samenwerking tussen Sage Appliances en Dynafix is een voorbeeld van hoe samenwerken een positieve bijdrage heeft op beide partijen. Door innovatie, duurzaamheid en een klantgerichte aanpak te combineren, hebben ze gezamenlijk nieuwe standaarden gezet op het gebied van logistiek en serviceverlening. “Een gezonde samenwerking is altijd win-win.”
Maak fans van uw klanten
Ontdek zelf de efficiëntie die ook uw bedrijf kan bereiken met de succesvolle combinatie van reparatie en logistiek die wij bij Dynafix bieden. Neem contact op met Danny Murkens en ontdek hoe wij u succesvol kunnen helpen bij het maken van fans van uw klanten.